Tuesday, June 1, 2010

Alhamdulillah..

Alhamdulillah, syukur sgt2 pd Allah sebab buka pintu rezki, diberi peluang utk mencuba temuduga SPA. Harap sgt dapat sekurang-kurangya salah 1 dr 2 jawatan yg lulus exam hr tu. mmg unbelievable sbb hr tu jwb exam langsung x confident, dh la rmi calon dr1 Malaysia, kwn2 skolah, uum pon ramai yg pi exam tu.agak2nye mmg gov nk ambik rmi pekrja kot, cuma skrg ni aku musykil sbb takut nt drp beribu2 yg pi temuduga, gov just nk amik dlm puluh2 atau ratus2 org je..'ya Allah, seandainye pekejaan e2 yg trbaik utkku,keluargaku, masa depanku, maka Kau permudahkanlah ya Allah..' kat TM ni dh tmpt ke3 aku krja, tp xtau la knape aku msih x rsa seronok dgn krj yg aku bt. seolah2 tmpt ni bkn utk aku..xde sense of belonging pon. samada mmg tmpt ni x ditkdirkn utk aku, atau aku yg xdpt sesuaikn diri pon aku xtau la. harap sgt Allah tunjukkan dn berikn jln yg rbaik utk aku.. dan buat tunangku juga, moga Allah lapangkan pintu rezki kami, permudahkan jln usaha kami utk mendirikan rumahtangga seperti yg dirancang. setakat ni, mmg nmpk bnyk halangan dn dugaan, tp insyaAllah niat yg baik Allah akan mudahkan, tapi seblm tu mesti kena tunjkkn usaha yg berlipat ganda dlu..

Nak tips PAC utk PTD post, + nk jgk tips utk intrview Penguasa Kastam..anyone share with me pls...THANKS! ^_^

3 comments:

waniez said...

http://aduan.spa.gov.my/res_ex14j/maklumat_exam.asp

mummy-aulia' said...

apa mau susah..kakak sorang ptd, abg ipar sorang penguasa kastam..hahaha..hmm..sebenarnya seorang ptd pun dah tak tau nk bagi tips camne..sebab dah lain format PAC dulu & kini. & in fact, ntah2 dah xde dah PAC kali ni agaknye.just exam je..Apa2pun, usaha+doa je.n then, leave de rest to Allah..

mummy-aulia' said...

apa mau susah..kakak sorang PTD, abg ipar sorang penguasa kastam.hahaha..tapi intake ptd sekarang & dulu lain.xtau nk bg tips camne dah..ntah2 pac pun dah xde kali ni..takpe, yg penting usaha & doa. yang lain2, serahkan je pada Allah.. :)