Thursday, November 4, 2010

P.O.L.I.T.I.K

Hari ni secara rasminya adalah hari mengundi untuk DUN Galas, Gua Musang, Kelantan yang menyaksikan pertarungan antara barisan pimpinan BN yang diwakili oleh Abdul Aziz Yusoff dengan calon PAS, Dr Zulkefli Mohamed. Ntah apa yg boleh diharapkan dari pilihan raya kt Malaysia ni..lebih2 lagi kalau pilihanraya di bahagian Timur semenanjung tu, Kelantan.

sama2 la kita tunggu keputusannya malam ni, tapi pgi2 dh dpt berita yg ade pergaduhan terjadi pg td.
mcm2 cerita kita blh dgr sepnjg minggu ni dan minggu lepas bermula dr penamaan calon, kempen smpi la hari pilihanraya. keluar isu wang sogokan yg ntah ape2, xperlu la nk besr2kn bnd yg kita sdiri pon buat ok! xpasl2 kena batang hidung s'diri.geram jgk la bla ckp pasl politik ni, x fair lgsung! nama je demokrasi, tp semua media2 popular dh jd milik 1 pihak je. kalu yg pihak pembangkang buat bnd baik satu pon xkn dihebahkan, tp kesalahn sekecik ZARAH pon blh jd sebesar GAJAH! ye la, parti pemerintah tu la yg baik, yg sempurna, yg adil and whatsoever..uh pls..rkyt M'sia bkn bodh atau buta ok, semua dh jelas, cuma sama ada mrk berani atau x, sanggup atau x utk tegakkn kebenaran. moga Allah perkenankan doa kita utk dptkn kegemilangan pemerintahan Islam di bumi M'sia ni.amiin..

terharu dgn kata2 dr Menteri Besar Kelantan kpd bekas ahli Puteri UMNO yang dh bertukar ke PAS yg dipetik dari harakah daily;

"Kerajaan kita tidak banyak duit macam BN, tetapi boleh sikit-sikit," katanya sambil menekankan apa yang diperjuangkan oleh Pas yang utamanya untuk mendekati diri kepada Allah.

"Apa yang kita kena pastikan bahawa hidup kita ini kerana Allah. Kita kena ingat selepas mati kelak kita akan ditanya oleh Allah. Itu yang penting," nasihatnya.


inilah sifat pemimpin yg kita cari..tapi ntah berapa lama lg, moga Allah panjangkn umur Tn Guru kesayangan kita, ingtlah bahawa ulama itu pewaris nabi..

“Dari Abdullah bin ‘Amru bin Al ‘Ash berkata; aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya Allah tidaklah mencabut ilmu sekaligus dari hamba, akan tetapi Allah mencabut ilmu dengan cara mewafatkan para ulama hingga bila sudah tidak tersisa ulama maka manusia akan mengangkat pemimpin dari kalangan orang-orang bodoh, ketika mereka ditanya mereka berfatwa tanpa ilmu, mereka sesat dan menyesatkan”.

2 comments:

e-fitri said...

i agree with you..kt mana nilai demokrasi yang dibanggakan? Rasuah bermaharajalela..kt mana keadilan yang diperjuangkan untuk agama?? Politik hanya untuk bangsa sahaja ke? ataupun untuk bermegah2 dengan nikmat yang dipinjamkan pd kita? Xkan nk tggu nikmat itu ditarik balik dan pada masa itulah baru kita tersedar,kn? Yang paling penting, kt jangan mudah terpengaruh dgn harta duniawi..untuk pilih pemimpin, kita kena tgok sedalam-dalamnya apa yang diperjuangkan samada harta duniawi yg sementara dipinjamkan olehNYA kepada kita ataupun untuk bekalan amalan kita di hari akhirat yang hakiki.kan? if u agree with me say 'yezz'.. :-)

waniez said...

yezz..agree2! kalau kita tk dpt nk ubah politik negara, (kita hnya suara2 minoroti huhu) kt cuba bina politik rumhtangga yg adil pulak la..hehe. ;)