Wednesday, December 14, 2011

BERDOALAH SEPANJANG MASA

ya Allah, 
jadikanlah aku hambaMu yg sentiasa bersyukur atas nikmat & juga ujianMu,
jadikan aku hambaMu yg sentiasa gerun utk melakukan maksiat,
tidak tertanggung bebanan dosa2ku selama ini,
tidak sanggup utk menjawab segala persoalan atas dosa2ku selama ini di mahsyar kelak,

ya Allah,
jadikanlah aku hamba yg mengasihi & sentiasa mengingati Rasulullah kekasihMu,
jadikan tubuhku ringan dan mudah untuk mengikuti sunnah RasulMu,
tanamkan rasa cinta & kasihku pada RasulMu ya Allah,
moga aku beroleh syafaat dari Rasulullah di akhirat kelak,

ya Allah,
jadikanlah aku hambaMu yg sentiasa mensyukuri segala pemberian & pengorbanan suamiku,
jadikan aku isteri yg solehah, penyejuk mata & hati suamiku,
berikan aku kekuatan utk melayari bahtera rumahtangga bersama suamiku di dunia yg sementara,
agar dapat kami bersama kembali di taman2 syurga yg kekal selamaya,

ya Allah,
jadikanlah aku hambaMu yg sentiasa mengasihi, menghargai & menghormati kedua ibu bapaku,
lindungi & bimbinglah aku agar aku tidak pernah lupa atau derhaka pd mereka walau sesaat,
jadikan diriku anak soleh yg sentiasa mendoakan mereka,
Kau kasihilah mereka sepertimana mereka mengasihi & menyayangiku sejak kecil,
Lindungilah mereka ya Allah,

la haula wala quwwata illa billah..


No comments: