Monday, July 9, 2012

Pengalaman berguna & berharga


Alhamdulillah, kesan alahan penggunaan krim yg sangat dahsyat dan menakutkan dah semakin berkurangan, berkat doa & usaha, doa semoga Allah sembuhkan dgn cepat, usaha 2 x ulang alik ke pusat rawatan Islam Az Zahrah + 2x kena cucuk! L hu, sy sgt takut jarum ok..

Ramai yang nasihatkan saya supaya stop penggunaan krim tu, yes I will!

Saya sekali2 takkan larang sesiapa pun utk guna produk tu, sebab..banyak testimony pengguna2 yang mendapat manfaat dari penggunaan krim ajaib tu. Cuma mungkin rezeki saya belum sampai lagi, dan mungkin juga krim ni tak sesuai untuk saya.

Penggunaan selama seminggu, Alhamdulillah tak ada apa2 masalah, masuk minggu kedua, mula naik bijik2 seakan ruam di bhgn perut (tempat sapuan krim), tapi mungkin disebabkan saya ni memang seorang yang sangat tak rajin minum air, makanya kesan2 pengeluaran toksin naik melalui biji2 ruam tu..saya hubungi puan penjual & dimaklumkan saya mesti minum 2-3 liter air sehari! Nak hbiskan 1 liter sehari pn ssh, inikan pulak 3 liter!

Saya minum air spt yg dinasihatkan, tp malangnya, ruam semakin banyak & mula singgah ke pinggang, belakang bdn, dada, kaki, tangan dan yg paling worst, kat muka! Saya mula risau, husband pun nasihatkan pegi klinik memandangkan badan saya mula gatal2 dan saya garu dengan kerap seharian menyebabkan rashes semakin teruk & pedih bila mandi..

Doctor nasihatkan supaya stop penggunaan sebab mungkin isi kandungan krim tu tak sesuai dengan kulit. Walaupun sayang sebab harganya yg agak mahal..rasa ralat sangat..

Alhamdulillah, kulit dah beransur elok, ruam2 pun dh tak timbul lg, Cuma mungkin parut yg lambat nak hilang. Muka pun dah tak bengkak2 lagi, Cuma kulit masih tak licin mcm dulu la..huhu, sedih..

Pengajaran: dengar ckp suami, jgn melawan & jgn terlalu excited guna ubat2 yang bukan atas saranan doctor walaupun mungkin sesuai & berkesan utk orang lain, belum tentu sesuai & berkesan untuk kita. Teruskan usaha dan jangan putus, tak ada jalan singkat untuk mencapai impian kita, usaha & doa, insyaAllah satu hari nanti akan berbaloi segala usaha, penat lelah & perit maung kita berusaha selama ni.

7 comments:

Cetul^ La La said...

krim ape yg ko guna beb?

waniez said...

aku guna Lumiglow, serba salah nk mention tapi kena hati2 la x semua org sesuai guna tu..

Cetul^ La La said...

tu ntok ape beb? btw,, sabtu ni majlis kenduri kawen fauzan :)

waniez said...

krim ni ajaib utk wanita blh guna utk kecntikan la esp + hormon skali. aku bru prsn kt fb ad dia invite. ko gi ke? jusbnd aku keje sbtu..ko kirim salam thniah kt dia!

Cetul^ La La said...

oo,, hehe,, aku insyaAllah pergi,, :)

Anonymous said...

sy pun jd gatal2 mcm tu lps guna krim tu. sdg mengalaminya skrg. brapa lama ambik masa nak recover ye? sbb ay dh masuk seminggu dh ni. xde tanda nak baik pun.. makin menjadi2. padahal dah stop guna imediately bila ruam naik.

waniez said...

lama jugak sebab tu saya pegi klinik utk ambil ubat. lebih cepat hilang ruam2 tu. memang kena stop, maybe tak sesuai dgn kulit kita kn? better pergi klinik, tp sy sempat kena ceramah dgn dokt sbb percaya sgt cream2 yg diiklan kt fb..huhu