Tuesday, June 19, 2012

menyibuk,perli atau ambil berat??

persoalan yang blh membawa maksud yg berbeza..

"wani, dh ada ke blm?"

"thniah kak ...., wani pun dh ada tu!"

"wani, si H nak try produk ...., ko tak nak try ke?"

"isk, dh lama ni..takdak lg ka?, pi berubat tak?"

itu antara soalan yg menimbulkan persoalan..

menyibuk,perli atau ambil berat??

ya, betul..kita kena berfikir positif & bersangka baik..

maka jwpnnya sentiasa AMBIL BERAT..

tapi sy sbg wanita yg SANGAT mahukan zuriat yg lahir dr rahim saya sendiri kdg2 tak mampu nak bersangka baik lg, mngkin yg bertanya benar2 ikhlas mengambil berat..
ttpi tanpa diminta hati sy terSENTUH & terSENTAP..

"wani, jgn risau, rezeki anak milik Allah, jgn putus asa, terus usaha dn doa, sy ada sikit petua dn ubat, kalau2 wani minat dn nak cuba"

mngkin begini lbh acceptable..

saya sedang berusaha, satu persatu..

1. saya berjumpa doktor & buat pemeriksaan, makan ubat dn juga buat rawatan.
2. saya balik kampung utk berurut dgn bidan kampung.
3. saya cuba guna krim spt yg dicdgkn di facebook sy.

tapi belum sampai msanya Allah nak beri rezeki itu pd saya..

sy akn cuba cara lain pula slps ni, mngkn lbh ekstrem,

saya mohon Allah beri petunjuk jln yg trbaik utk sy pilih,

krn sy TIDAK TAHU, sdgkn ALLAH MAHA MENGETAHUI..

1 comment:

mummy-aulia' said...

sabarlah wani.. sampai masanya, insyaAllah ada..teruskan usaha & doa..